Verkopen in je webinar, zo doe je dat

Bijgewerkt op: 4 feb.

De manier waarop je tegenwoordig succesvol wordt en kan verkopen met webinars is veranderd.

Veel ondernemers maken nog steeds hun webinar nadat ze er zelf een aantal hebben bekeken en denken dat zelf ook wel te kunnen. Ze staan er niet bij stil dat er een strategie achter ieder verhaal en onderdeel kan zitten.


Het willekeurig nadoen van trucjes die anderen gebruiken, werkt al lang niet meer zo goed. Je zal moeten zorgen voor een slimme opbouw van emotie, strategisch ombuigen van beperkende overtuigingen en persoonlijke verbinding. Als je dat niet doet laat je de kans aan je voorbij gaan om fans, klanten en omzet te genereren.


Mensen zijn tenslotte op zoek naar echte verbinding, en kopen graag van mensen die ze vertrouwen en waarbij het goed ‘voelt’.


In het boek ‘How Customers Think: Essential Insights Into the Mind of the Market’, vertelt Harvard professor Gerald Zaltman dat emotie koopgedrag stuurt. Met ons onderbewustzijn kopen we, waarna we met logica het besluit proberen te verklaren aan onszelf.


Als jij als coach mensen wilt helpen en verkopen tijdens webinars dan is het belangrijk om:

  1. Storytelling te gebruiken. Maak het persoonlijk, deel hoe jij tot een ontdekking of les bent gekomen. Dan voel jij het en kan het zomaar zo zijn dan dezelfde hersengebieden bij je luisteraar aan gaan.

  2. Vragen te stellen aan je publiek op een opbouwende manier.

  3. Casestudies en voorbeelden te delen, zodat de waardevolle informatie die je deelt tastbaar wordt. De resultaten en transformatie waar ze naar verlangen gaat voor ze leven.


Als je dit niet doet, ben je de zoveelste coach en gaan anderen, die het wel lukt die persoonlijke connectie en emotionele band te maken, er met jouw droomklanten vandoor.


Het is mijn missie om jou te helpen succes te behalen via webinars, om jouw verhaal op je eigen authentieke wijze over te brengen, met een systeem erachter die je publiek aan je bindt zodat jij succesvol wordt en zoveel mogelijk klanten kan helpen.


Als jij een gepassioneerde coach bent die graag meer mensen wilt bereiken, dan is het tijd om voor webinars te gaan.


Leer over de opbouw van je webinar in mijn gratis webinar: ‘Ontdek de de 'musts' voor een webinar die je omzet oplevert.’


Wordt dit je eerste webinar? Dan heb je ook veel aan:


Bronnen: https://www.inc.com/logan-chierotti/harvard-professor-says-95-of-purchasing-decisions-are-subconscious.html