7 opties voor de bedankpagina van je webinar

Bijgewerkt op: 4 feb.

Die wordt getoond na aanmelding voor je webinar


Op de bedankpagina (ook wel aanmeldbevestiging pagina genoemd) die wordt getoond nadat iemand zich heeft aangemeld voor jouw webinar is zoveel meer mogelijk dan simpelweg “Bedankt voor het aanmelden”. In deze video laat ik je zeven originele ideeën zien die jij ook kan gebruiken, om meer nieuwe klanten uit je webinar te halen.


Veel coaches die starten met webinars vallen nog niet op en dit maakt ze onzeker. Ze komen in de ‘alles in één keer goed willen doen- modus’. Je eerste webinars geven zonder veel aandacht aan de bedankpagina te geven is prima, er komt veel kijken bij je eerste webinar.

In mijn Start met Webinars training zeg ik dus ook dat het prima de standaard bedankt/ aanmeldbevestiging pagina van het webinar platform kan zijn.

In je webinar wil je niet alleen een paar waardevolle stappen delen zoals de meesten doen. Maar tijdens het delen van jouw inhoud, bij jouw publiek een sterk verlangen doen opwekken omdat je ze overtuigd van wat er mogelijk is voor ze. Richt je dus je eerste keer op een strakke inhoud, geef je webinar, draai je eerste omzet.


Vervolgens kun je uitbreiden met een van deze opties om slim om te gaan met de aandacht van jouw droomklanten, die je dan al te pakken hebt.

1. Social sharing.

Roep op om vrienden en bekenden uit te nodigen Hoewel de meeste mensen niet ‘zomaar’ jouw webinar gaan delen levert het je wellicht meer zichtbaarheid op dan enkel een tekst “bedankt voor het aanmelden”.


2. Een video ipv alleen tekst.

Video is persoonlijk, mensen krijgen een betere indruk van je op video dan op een afbeelding. Het is slim om video in te zetten zodat leads warmer worden. Met name wanneer je adverteert met je webinar en dus vooral koude leads genereert is het slim om video in te zetten zodat ze al meer van jou hebben gezien, jou beter kennen en vertrouwen en dus sneller bereid zijn om te kopen.


3. Een weggever, als extra cadeautje.

Hiermee kun je goed beoordelen wie van de aanmeldingen het meest ‘warm’ is. Degenen die jouw weggever downloaden willen echt meer leren over jouw onderwerp.


4. Upsell een instapproduct.

Let hierbij wel op dat als je een aanbod wilt doen in je webinar dit elkaar niet in de weg zit, want dan zullen je verkoop cijfers lager zijn en schiet je jezelf in de voet. Een upsell laat jou in ieder geval wel het onderscheid zien tussen mensen die bereid zijn te betalen, en de groep die alleen maar zoveel mogelijk gratis info verzamelen.


5. Vraag om reactie op een post.

Deel de link naar een sociale media post op je bedankpagina en vraag eronder met je te delen dat ze erbij zijn. Dit kan goed werken als je je promotie via sociale media laat gaan. Door iedereen die zich aanmeld te vragen de post te liken, en in de comments te reageren krijgt je post meer bereik. Wat je meer aanmeldingen kan opleveren. Die aanmeldingen komen via-via, en zijn dus warmer dan compleet koude leads die je via adverteren krijgt.


6. Win-actie.

Bij het houden van een win actie maken de deelnemers kans op iets wat ze graag willen. De kans is hierbij dus veel groter dat ze doen wat je vraagt dan wanneer je iets vraagt zonder ze er iets voor terug te geven. Zoals bij punt #1 en #5. Door een win-actie zie je direct wie wel en niet interesse hebben in je aanbod.

Benoem duidelijk wat de voorwaarden zijn om mee te doen. Bijvoorbeeld like de post, tag twee mensen die dit webinar ook interessant kunnen vinden, deel het in je stories waarbij je ons tagt en kom live naar het webinar.


7. Verrassing of weggever voor live kijkers van je webinar.

Bedankt voor het aanmelden én roep op tot live kijken! Hiertoe kun je ze verleiden door te benoemen dat alleen voor de live kijkers je een cadeau weggeeft aan het einde, of dat live kijkers kans maken op een coaching sessie, een boek, een korte training etc. Iets wat niet bijt met het aanbod dat je doet.


Een knal goede webinar strategie is dus meer dan alleen een converterend webinar.


Stuur me een e-mail met jouw vragen of twijfels over jouw webinars, dan denk ik met je mee en kun jij je merk en bedrijf verder groeien dmv webinars! contact@lobkebijman.nl